______________________________________________________
___________________________________________________

Minggu 7: Shelving, Digital Lifestyle Expo, Membuat E-Book.


SHELVING
  • Shelving merupakan suatu aktiviti menyusun buku di rak mengikut kategori, dan nombor siri.
  • Shelving adalah aktiviti yang saya lakukan selama 1 jam pada setiap hari  sebelum memulakan kerja di bahagian teknologi maklumat. 
  • Aktiviti Shelving ini dilakukan pada setiap hari oleh semua staff di setiap bahagian.





Digital Lifestle Expo

Minggu ini dimulakan dengan Intipati Perbincangan Digital Life Style Expo (DLE) yang akan diadakan di Dewan 5 Pusat Konvokesyen Kuala Lumpur (KLCC). Pelatih perlu mencari buku yang berkonsep Traceability, Connected healthcare, Home & Community living dan Travel & Commuting, pencarian buku tersebut perlu di cari di laman web http://www.u-library.gov.my/portal/web/guest/home.  

*Klik disini untuk pencarian buku
Selesai pencarian 5 buah buku,



kini pelatih perlu membaca dan membuat ringkasan setiap buku mengikut konsep yang diberi selepas siap diringkaskan. Ringkasan buku yang berkonsep Traceability, Connected healthcare, Home & Community living dan Travel & Commuting tersebut perlu dimuat naik diportal http://www.u-library.gov.my/portal/web/guest/home untuk kegunaan orang awam.


Pelatih juga diarah untuk mencari Link mengenai Kesihatan untuk dimuat naik kedalam Portal http://www.u-library.gov.my/portal/web/guest/home sebagai rujukan orang awam. 

*Siap dimuat naik kedalam portal

*Siap dimuat naik kedalam portal
Membuat E-Book